Pippi o Mys kalas..

Skrivet den 2012-03-03 kl 18:35:01 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Vilket lyckat kalas.. Jag o 14 barn Tjohooo..
Dennis hade hand om föräldrarna som var kvar och Emilia och jag och Pippi hade hand om barnen..

Dom åt plättar med glass och sylt och grädde..
Kanelsnäckor och tårta och sedan godispåse på det... Mätta och nöjda..


Innan Alla kom hade jag dukat upp för det vuxna..
När alla barnen hade kommit så gick vi in till Pippi och väckte henne..
Ojj va My blev förvånad att riktiga Pippi låg och sov där i sängen.
Alla barnen blev paffa..
Till sina förädrar sa som: Pippi är på kalaset..DEN RIKTIGA PIPPI..
Här sitter Pippi och pratar med barnen och barnen ställer 1000 frågor till Pippi



En av frågorna var: Varför sover du med fötterna på kudden Pippi?

När vi gått o satt oss vid bordet sa Pippi ...
Men vi har ju inget att dricka KOM BARN!!
Så gick dom till trädet och plockade ut Socker dricka..



Riktig socker dricka hörde jag ett av barnen säga... hahahah



Pippi man har inte fötterna på bordet...







Titta så stark Pippi är..

My skulle visa att hon också var stark..

Efter maten kom Tårtan fram..

Här sjungs det för My...

Ojjj Va barnen blev chockade när Pippi drog duken.
Dom skrek...NEJ!!!!! Pippi så får man inte göra...

Fiskedamm blev det...

Trötta men förväntasfulla...

Här öppnar dom sina paket dom fått i fiskedammen..



Pippi o Mysan..



Emilia och Pippi


Ett lyckat kalas med andra ord... Man behöver inte åka till Vimmerby det räcker att man har Killehuset och att Pippi bor där...Så får alla barnen all uppmärksamhet..:-))

Det roliga är ju att dom är små och tror nu att Pippi bor i detta hus...
När Pippi skulle gå skriker My...Glöm inte dina skor Pippi...'

Tack Pippi o Emilia för all hjälp idag...





Kommentarer
Miss S

så kul att få hör...kunde inte tänka mig nåt annat...vilken fin tårta...det här kallaset glömmer de nog aldrig:)

2012-03-03 @ 23:37:32
URL:
Miss S

oj..ta bort ett l

2012-03-03 @ 23:39:24
URL:
Maya

Du är så fyndig och kreativ! Dig hade jag velat att ha till mamma ♥♥♥♥♥

2012-03-04 @ 10:13:44
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
♥ Sojkas framtid ♥

Ja olika familjer lika förutsättningar det kan blir hur bra på många sätt och även dåligt hur familjen än ser ut. :)



Kram och vilka bilder och vilket lyxigt kalas! Du kanske ska bli kalasfixare! :)

Kram

2012-03-04 @ 16:33:13
URL: http://www.sojkasframtid.se
Annika

Åååååå va underbart!!!!

2012-03-05 @ 08:53:34
URL: http://bringblingtoeverything.com/
Maja

Härligt kalas!

2012-03-05 @ 12:26:22
URL:
vuxenmamman

Vilket underbart kalas....jag vill också ha ett sånt och jag vill också ha en pippi i min säng.



KRAM

2012-03-05 @ 16:34:22
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Cilla

Så underbart kalas!! Ser verkligen super roligt ut!!

2012-03-05 @ 18:23:10
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: