Bästa matminne från en resa!

Skrivet den 2011-10-31 kl 12:33:53 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Jag ska berätta om mitt bästa mat minne. Vi reste till ALANYA i Turkiet med Ving.

Vi bodde på hotel MOONFLOWER Ett hotel jag varit på 2 gånger och tycker att det är bra både med och utan barn.

På hotelet har dom sina kvälls afton och denna kväll som jag inte kan gömma hade dom en turkisk specialitet

Man lägger i Kött, grönsaker massa kryddor, vitlök mm och så puttrar det
i flera timmar i denna Ler Kruka som man ställer i eldugn.
Över denna är det bröd deg som ett lock.
Vi ville verkligen pröva detta för vi älskar mat i denna familj.
Men att det skulle vara så gott trodde vi aldrig.
Det var det godaste vi nånsin ätit så SUPER GOTT..


Titta o njut och missa inte det när ni åker till Turkiet..

Man slår bort "locket" med hammare och häller ut maten på tallriken.



Nu har vi letat i Hela MALMÖ och på internet efter en sådan urna/kruka/gryta för att försöka oss på det. Men vi hittar det ingenstans.

Jag skulle kunna åka ner dit bara för att äta en portion till det är en gryta jag aldrig nånsin kommer att glömma. Så god och så nöjd med den kvällen...

Så jag rekomenderar er att är ni i Turkiet res till hotelet eller gå dit och fråga när dom ska ha den kvällen så ni kan ÄTA det... MUMS...

PS! Barnen älskade också det och då är jag en sådan som ofta gör gida grytor, men jag får dom inte som denna hur jag än försöker...

Dagen efter blev det mycket

Åkande och badande så man inte skulle få pngest av allt man åt..


Här INNE kan ni fler bilder från resan som var Augusti 2011 ..





Kommentarer
Mamman till 3 underbara

Ditt bidrag borde vinna.

2011-10-31 @ 17:08:30
URL:
Jessica

Hittade din sida genom Ving. Vill också pröva detta.

2011-11-01 @ 15:41:22
URL:
Lina

Testa en vanlig lergryta, den har visserligen lerlock istället för deglock men det brukar bli väldigt gott med kött och grönsaker i den också.

2011-11-04 @ 19:11:36
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: